Skuteczne ćwiczenia dla leniwych

Nie czujesz w sobie chęci do ćwiczeń? Nie należysz do osób, którym specjalnie chce się ruszać? Trudno. Istnieją drogi na skróty. Naukowcy są nawet zdania, że działają.

Naukowcy z Uniwersytetu w San Diego w USA są zdania, że już samo chodzenie może mieć dobroczynny wpływ na ludzkie ciało. Wyliczyli oni, że półgodzinny spacer każdego dnia, podczas którego w ciągu jednej minuty wykonamy 100 kroków zapewni nam całkiem dobrą kondycję i zastąpi (w umiarkowanym stopniu) inne aktywności fizyczne.

Skąd takie wnioski?

Naukowcy przebadali grupę 97 ochotników obojga płci. Nie stwierdzono u nikogo żadnych poważnych chorów. Średni wiek ochotników wyniósł 32 lata. Podczas kilku tygodni grupa chodziła na bieżni , a ich stan zdrowia był systematycznie monitorowany.

Okazało się, że już kilka tygodni, by poprawiła się ich ogólna kondycja oraz czynność serca badanych. Wyliczono, że tak zadowalające efekty można uzyskać, wykonując w przeciągu pół godziny 92-102 kroki na minutę ( w przypadku mężczyzn), natomiast w przypadku kobiet liczba ta wyniosła 91-115 kroków na minutę.

Jednak osoby, które naprawdę miały długą przerwę w trenowaniu nie powinny zaczynać od 100 kroków na minutę. Szybki spacer nie musi trwać też od razu 30 minut. Zacznijcie od piętnastu i w miarę upływu czasu zwiększajcie tempo i ilość kroków .

Brzmi banalnie, ale nawet tak proste czynności mogą dać efekty. Ćwiczenia fizyczne są kluczem do utrzymania zdrowego stylu życia. Energiczny chód może okazać się początkiem dla tych, którzy chcą zadbać o kondycję, ale brak im do tego wytrwałości.

Dlaczego tyjemyDlaczego tyjemy Fot. Shutterstock

Nie masz czasu na dietę? I tak możesz schudnąć!

Zobacz też:

Rzuć palenie i nie przytyj

Więcej o: