Dieta na bezsenność

Wiele z nas cierpi na tę przykrą przypadłość, jaką jest bezsenność. Często jest ona wywołana stresem czy też silnymi emocjami. Nieodpowiednia dieta również może wzmagać ten problem w dużym stopniu. Zobacz co jeść, a czego raczej unikać, jeśli bezsenność jest i twoim utrapieniem.

Ważnym elementem takiego typu diety są produkty bogate w tryptofan- aminokwas , który pobudza organizm do wydzielania serotoniny- tzw. hormonu szczęścia oraz melatoniny odpowiadającej za regulację rytmów okołodobowych, m.im snu i czuwania.

Tryptofan zawierają produkty mleczne, drób oraz miód.

Najbardziej zalecane produkty pomocne w walce z bezsennością to:

-  produkty mleczne,

- banany,

- ryż,

-  wiśnie,

- produkty pełnoziarniste,

- produkty owsiane,

- drób,

- warzywa i owoce.

Pomocne będą również produkty zawierające kwasy Omega-3 , gdyż wpływają one na produkcję melatoniny. W znacznych ilościach występują one głównie w rybach morskich (sardynka, makrela, śledź, łosoś czy tuńczyk).

Unikać natomiast należy:

- produktów zawierających kofeinę (kawa, herbata, czekolada, coca-cola, napoje energeryzujące),

- potraw ciężkostrawnych,

- ostrych przypraw,

- czosnku,

- cebuli,

- alkoholu.

Zobacz też:

Nie potrafię schudnąć, czyli dieta dr. Dukana

Więcej o: