"Życie to zmiany. Zrób na nie miejsce". Takim hasłem reklamuje się IKEA w swoim nowym spocie, który jest wzruszającym obrazem tego, jak różne - czasem nawet sprawiające wrażenie błahych - zdarzenia w życiu potrafią je całkowicie zmienić i stać się początkiem czegoś zupełnie nowego.
Są więc pierwsze wypadające zęby, ale też pierwsze miłości i rozstania, narodziny dziecka, dorastanie wnuków, a także te najtrudniejsze ze zmian, czyli odejście najbliższych.
A wszystko to opowiedziane za pomocą emocjonalnych kadrów i głosem instrumentalisty i muzyka z pogranicza gatunków, Bartosza Waglewskiego.
Określany mianem jednego z najważniejszych głosów pokolenia współczesnych 30- i 40-latków muzyk został wybrany do roli narratora przez agencję Saatchi & Saatchi. Firma wygrała przetarg na obsługę reklamową szwedzkiej sieciówki wiosną tego roku i reklama z Fiszem to jej pierwsza realizacja dla marki.
Sam Waglewski pół żartem, pół serio określa siebie i swoich rówieśników mianem "pokolenia IKEA", o którym zresztą opowiada w spocie. Między innymi, bo reklama przedstawia ludzi w każdym wieku, którzy mierzą się ze zmianami rozpoczynającymi nowe etapy w życiu - czy tego chcemy czy nie.
Mottem realizacji agencji Saatchi & Saatchi jest to, że każda zmiana to nowy rozdział, która stwarza przestrzeń na nowe okoliczności i możliwości. Nie na wszystkie da się przygotować, ale warto "zrobić na nie miejsce" - w swoim domu i w życiu.
Na razie spot można obejrzeć tylko w sieci, ale już niedługo będzie emitowany też w telewizji i kinach. Oprócz nowej reklamy, IKEA wypuściła również najnowszą edycję swojego całorocznego katalogu - od 21 sierpnia jest już dostępny online i w aplikacji na smartfony.
Zobacz też: