Biedronka pierwsza w Polsce wprowadza do sprzedaży testy na obecność przeciwciał Covid-19. Znamy ich cenę

Biedronka wprowadza do swoich sklepów certyfikowany test na obecność wirusa SARS - CoV-2. Został wyprodukowany przez znaną firmę, PRIMA Lab, a jego skuteczność wynosi 98,3 procent. Znamy dokładną datę i cenę.

Wiele się mówi i słyszy na temat testów potwierdzających obecność lub nieobecność COVID-19 w naszych organizmach. W Biedronce już od 15 marca do sprzedaży wejdzie test serologiczny firmy PRIMA Lab, certyfikowany jako wyrób medyczny. Jego dokładność wynosi 98,3 procent. Dostaniemy go za 49,99 zł. To duża konkurencja dla testów laboratoryjnych.

Zobacz wideo Dr Skirmuntt: Brytyjska odmiana wirusa może być w Polsce od dawna

Biedronka wprowadza do sprzedaży testy wykrywające przeciwciała SARS-CoV-2

Test serologiczny, który pojawi się w sprzedaży Biedronki, opiera się na wykrywaniu przeciwciał IgG i IgM przeciwko COVID -19. Do badania należy wprowadzić próbkę krwi, a już po 10 minutach dowiemy się, czy wynik jest pozytywny, czy negatywny. Szwajcarska firma, PRIMA Lab, jest certyfikowana zgodnie z normami ISO 9001:2015 i ISO 13485:2016.

Testy na przeciwciała na koronawirusa - zdjęcie ilustracyjneKoronawirus. Nowy rewolucyjny test. Sprawdza obecność przeciwciał w 10 sekund

Testy Primacovid BiedronkaTesty Primacovid Biedronka materiały promocyjne Biedronka

Działanie testu jest bezpieczne i objęte certyfikatem wyrobu medycznego. Szczególną uwagę przykuwa jednak cena – 49,99 zł to duża konkurencja dla testów, które do tej pory wykonywaliśmy w laboratoriach. Istotne jest jednak to, aby po otrzymaniu pozytywnego wyniku, niezwłocznie skontaktować się z lekarzem.

Testy na koronawirusa w Biedronce. Trzy opakowania na jednego klienta

Co więcej, każdy klient ma możliwość zakupienia maksymalnie trzech opakowań testu. Może zdobyć go każdy, kto podejrzewa u siebie zakażenie lub miał kontakt z osobami zakażonymi. Jeśli wynik testu okaże się negatywny, mimo występujących objawów, również wymagana jest konsultacja ze specjalistą.

Pandemia koronawirusa. Punkt poboru wymazów do badań na obecnośc zakażenia COVID-19. Gdańsk, 26 kwietnia 2020Koronawirus. Wzrost liczby zakażonych

Dlaczego sklep postanowił podjąć tak trudną próbę wprowadzenia na swoje półki testu na SARS-CoV-2? Jak mówi Piotr Konopko, dyrektor handlowy sieci sklepów Biedronka:

Misją Biedronki od początku istnienia jest umożliwianie kupującym dostępu do towarów, które są dla nich ważne i to zawsze w niskich cenach. Dotyczy ona nie tylko produktów spożywczych, ale i takich, które pozwolą na zaspokojenie ważnych potrzeb psychologicznych i zwiększenie bezpieczeństwa. Do nich należy z pewnością test Primacovid. Wprowadzamy go na rynek jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, także dlatego, że jako lider rynku jest to część naszej odpowiedzialności społecznej.