mięso

  • Po włosku

    1 kg surowej szynki cielęcej l łyżeczka soli, po ćwierć łyżeczki białego pieprzu, suszonego rozmarynu i suszonej szałwii, pół łyżeczki sproszkowanej słodkiej papryki, cebula, porcja włoszczyzny, po pół szklanki bulionu wołowego i białego wytrawnego wina, 4 łyżki oleju, filiżanka osączonych marynowanych owoców

    Nina Kosińska
  • Rolada staropolska

    1 kg cielęciny bez kości, łyżeczka soku z cytryny, łyżka oleju, łyżka mielonego ziela angielskiego, pół szklanki soku z pomarańczy, sól. Farsz: mała cebula, 2 łyżki oliwy, pół szklanki startego (suchego) razowego chleba, łyżka bułki tartej, łyżka skórki otartej z pomarańczy, 2 łyżki rodzynek, łyżka białego wytrawnego wina, po ćwierć łyżeczki suszonego estragonu, mięty, bazylii i tymianku, surowe jajo

    Nina Kosińska
  • Nóżki cielęce w galarecie

    4 oczyszczone nóżki cielęce, marchewka, pietruszka, pół selera, 2 cebule, 2 ząbki czosnku, liść laurowy, sól, po 5 ziaren ziela angielskiego i pieprzu, białko jaja, łyżka soku z cytryny, kilka gałązek koperku lub natki pietruszki

    Nina Kosińska
  • A`la sarna

    2 kg zadniej cielęciny bez kości, 10 dag słoniny, szklanka gęstej kwaśnej śmietany, łyżeczka mąki, łyżeczka zmielonych jagód jałowca, łyżka smalcu lub sklarowanego masła, ćwierć łyżeczki cukru, sól. Marynata: półtorej szklanki mocnego octu winnego, szklanka przegotowanej wody, 2 spore cebule, 6-8 goździków, po 10 ziaren pieprzu i ziela angielskiego, liść laurowy, 5-6 jagód jałowca

    Nina Kosińska
  • Cielęcina marengo

    1 kg sznyclówki cielęcej, łyżka masła l łyżeczka mąki, 2 spore cebule l 10 dag małych pieczarek, łyżka przecieru pomidorowego, pół szklanki bulionu warzywnego, pół szklanki białego wytrawnego wina, ćwierć łyżeczki tymianku, łyżeczka soku z cytryny, łyżka posiekanej natki pietruszki, łyżka smalcu, sól, pieprz

    Nina Kosińska
  • Na selerze i jabłku

    50 dag pieczeni z udźca, karkówki lub łopatki cielęcej, spory seler korzeniowy, 2 twarde i dość kwaśne jabłka, 2 łyżki sklarowanego masła, łyżeczka soli, łyżka octu, 2 łyżeczki cukru, por (tylko biała część), 2 łodygi selera naciowego, łyżeczka łagodnej musztardy, łyżeczka jasnego sosu sojowego, 2 łyżeczki oleju

    Nina Kosińska
  • Dietetyczny dekalog świąteczny

    Dietetyczny dekalog świąteczny

    Po świętach Nowy Rok witamy z dodatkowymi kilogramami i postanowieniem surowej diety. A przecież wystarczy przestrzegać kilku zasad, żeby od świątecznego stołu wstać z pełnym, ale i płaskim brzuszkiem. Jak jeść i pić, żeby nie zaszkodzić swojej figurze? Oto nasze rady.

    redakcja
  • Sri Lanka

    Ta egzotyczna wyspa słynie przede wszystkim ze znakomitych cejlońskich herbat. Natomiast jej kuchnia z pewnością nie wszystkim od razu przypadnie do gustu. Jest bowiem bardzo pikantna, żeby nie powiedzieć - ognista. Taki charakter nadają jej bardzo różne mieszanki typu curry.

    Opracowanie: Janina Nicewicz-Kosińska.
  • Tajlandia

    Słynie z kwaśnych, ostrych zup i aromatycznego curry. O atrakcyjności kuchni tajskiej decydują subtelnie zrównoważone śmiałe smaki.

    Opracowanie: Janina Nicewicz-Kosińska.
  • Wietnam

    Mieszkańcy tego kraju jedzą dużo ryżu i makaronu, sporo ryb i owoców morza, nie gardzą też mięsem. Do przyprawiania dań używają aromatycznego sosu rybnego, chili, kolendry, mięty, trawy cytrynowej i soku z cytryn lub limonek.

    Opracowanie: Janina Nicewicz-Kosińska.
  • Chiny

    Wyróżnikiem tej przebogatej kuchni jest wielka obfitość smaków i różnorodność doskonałych technik kulinarnych, a jednocześnie niezwykła wprost dbałość o świeżość potraw oraz o harmonię ich zapachów i barw.

    Opracowanie: Janina Nicewicz-Kosińska.
  • Z kurczakiem i sosem pomidorowym - porcja 6,50 zł

    Z kurczakiem i sosem pomidorowym - porcja 6,50 zł

    40 dag makaronu w kształcie lekko wygiętych kolanek lub rurek, 50 dag piersi z kurczaka, 2 nieduże marchewki, 3 łodygi selera naciowego, 2 cebule, 2 ząbki czosnku, pół szklanki czerwonego wina, szklanka bulionu drobiowego (może być z kostki), 1 kg świeżych pomidorów lub 3 puszki (po 30 dag) pomidorów pelati, pęczek natki pietruszki, listek laurowy, pół łyżeczki rozmarynu lub oregano, 2 łyżki przecieru pomidorowego, 4 łyżki oliwy, ew. 2 łyżki startego parmezanu, cukier, pieprz, sól

  • Z fasolką szparagową i pieczenią - porcja 3 zł

    Z fasolką szparagową i pieczenią - porcja 3 zł

    40 dag makaronu w kształcie muszelek, 15 dag pieczonego schabu, cielęciny lub kurczaka, 25 dag młodziutkiej zielonej fasolki szparagowej, marchewka, duża cebula, 100 ml bulionu drobiowego lub warzywnego (może być z kostki), pojemniczek (20 dag) śmietanki, 1-2 łyżki soku z cytryny, kilka listków świeżej bazylii, łyżka startego parmezanu lub 1-2 łyżki ementalera wymieszanego ze szczyptą mielonej kozieradki, 2 łyżki oliwy lub sklarowanego masła, sól, pieprz

  • Rady praktycznej gospodyni

    Przygotowanie obiadu okaże się znacznie tańsze, jeśli będziesz się starała pamiętać o przestrzeganiu kilku prostych zasad.

  • Ziemniaczane farszynki - porcja 2,80 zł

    Ciasto: 1 kg ziemniaków, 30 dag mąki ziemniaczanej, 2 jaja, sól. Farsz: 35 dag gotowanego mięsa, 2 jaja ugotowane na twardo, cebula, pieprz, sól, olej do smażenia

  • Szwajcarska zapiekanka - porcja 4,50 zł

    40 dag makaronu, 20-30 dag różnych wędlin lub pieczeni z wczorajszego obiadu, kilka różyczek brokułu, łyżka masła, sól, pieprz, szklanka śmietany, 2-3 jaja, 2-3 łyżki startego wędzonego żółtego sera

  • Sałatki - szatkuj, siekaj, doprawiaj

    Zdrowe, smaczne, kolorowe, łatwe do przygotowania. Sałatki mają trwałe miejsce w kulinarnym repertuarze zarówno tych, którzy trzymają się sprawdzonych przepisów, jak i tych, którzy w kuchni eksperymentują.

    Opracowanie: Nina Kosińska.
  • Mięso smacznie zakręcone

    Zrazy i rolady to od wieków chluba kuchni polskiej. Za potrawami przyrządzonymi z plastrów dobrze skruszałego mięsiwa podobno przepadał król Władysław Jagiełło. Dziś zawija się i nadziewa wszystkie rodzaje mięs. Można je podać i na zwykły obiad, i na bardzo uroczyste okazje.

    Opracowanie: Nina Kosińska.
  • Rusztowanie w ogrodzie

    Czemu nie, wszak słowo ?ruszt? brzmi bardziej swojsko niż grill. A poza tym takie rusztowanie nie szpeci ogrodu, ale nadaje mu smakowitego powabu, zapowiadając rozkosz dla podniebienia!

    Opracowanie: Nina Kosińska.
  • Faworki z indyka

    * 1, 2 kg piersi indyczej, * pół szklanki mleka, * gotowa przyprawa do indyka l sól. Panierka: 6 łyżek płatków kukurydzianych, * pół szklanki bułki tartej, * 2 jaja

    Nina Kosińska, Anna Sukiennik
  • Cielęcina w winno-cytrynowym sosie

    * 2 kg cielęciny bez kości (górka lub udziec), * cytryna, * po 2 łyżki masła i smalcu, * szklanka białego wytrawnego wina, * ćwierć szklanki bułki tartej, * 2 pęczki natki pietruszki, * pieprz i sól

    Nina Kosińska, Anna Sukiennik
  • Pieczone udka kurczaka

    * 8-10 udek kurczaka, * 4 łyżki soku z cytryny. Marynata: szklanka oliwy lub oleju, * 6 łyżek octu winnego, * 4 zmiażdżone ząbki czosnku, * 2 łyżki posiekanej natki pietruszki, * łyżeczka ziół prowansalskich, * pieprz i sól

    Nina Kosińska, Anna Sukiennik
  • Wspomnienia z wakacji

    Dla smakoszy wielką atrakcją wakacji za granicą, a szczególnie nad Morzem Śródziemnym, są rozkosze podniebienia, których doświadczają, kosztując miejscowych specjałów. Po powrocie do domu warto odświeżyć te wspomnienia.

  • Pyszne pasztety

    Co prawda sporo z nimi zachodu, jednak dobry domowy pasztet zwykle szybciej znika ze stołu niż luksusowe wędliny. I nie ma w tym nic dziwnego, bo ten specjał może mieć naprawdę niepowtarzalny smak.

  • Orientalne smaki wieprzowiny

    Do przygotowania tego gatunku mięsa według receptur kuchni chińskiej zachęcamy nie tylko amatorów żeberek czy schabowych, ale także tych, którzy sądzą, że nie lubią wieprzowiny. Zdziwi ich, jak bardzo się mylili.

  • Żeberka na wiele sposobów

    Co tu dużo mówić - ta część wieprzowiny nie ma sobie równej w smaku. Przymknijmy więc oko na przerastający ją tłuszczyk i od czasu do czasu zróbmy sobie nieco grzeszną żeberkową ucztę.

  • Soja - warto ją polubić

    Ta roślina strączkowa zawiera wiele składników odżywczych niezwykle cennych dla naszego organizmu. Najważniejszy z nich to wysokiej jakości białko. Soja jest także źródłem związków działających podobnie do kobiecych hormonów.

    Iwona Krupa
Więcej o:

mięso